بازیافت نخاله ساختمانی

اگر به دنبال راهی برای مدیریت پسماند های ساختمانی مانند مدیریت نخاله ساختمانی هستید و یا اینکه می خواهید اقدام به بازیافت نخاله ساختمانی نمایید این نوشته را مطالعه نمایید.

ما در این نوشته اقدام به ارائه مراکز بازیافت نخاله می پردازیم و انواع نخاله هایی که در مصالح ساختمانی قالب بازیافت می باشند را برای شما عنوان می کنیم. با ما همراه باشید تا با موارد ذکر شده بیشتر آشنا شوید.

بازیافت نخاله ساختمانی

اگر به دنبال راهی برای مدیریت پسماند های ساختمانی مانند مدیریت نخاله ساختمانی هستید و یا اینکه می خواهید اقدام به بازیافت نخاله ساختمانی نمایید این نوشته را مطالعه نمایید.

ما در این نوشته اقدام به ارائه مراکز بازیافت نخاله می پردازیم و انواع نخاله هایی که در مصالح ساختمانی قالب بازیافت می باشند را برای شما عنوان می کنیم. با ما همراه باشید تا با موارد ذکر شده بیشتر آشنا شوید.

ما امروز قصد داریم که برای شما ما از بازیافت نخاله های ساختمانی صحبت کنیم که چگونه آنها تولید می شوند و چگونه بازیافت می شود پس اگر می‌خواهید که بدانید بازیافت نخاله چگونه انجام می شوند پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا شما را بازیافت نخاله های ساختمانی آشنا کنیم.

امروزه نخاله هایی به نام های نخاله های ساختمانی یا نام های دیگری همانند پسماند های ساختمانی و ضایعات ساختمانی و دوریز های ساختمانی و حتی به طلای کثیف هم معروف می باشد، که امروزه در زندگی ما نیز جای دارند یا به عبارت دیگری زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده اند، اگر چه که امروزه این مواد ها حاصل پروژه های عمرانی و ساختمانی  هستند، اکثرا از آنها به عنوان آلاینده های زیست محیطی در ایران و جهان شناخته شده اند.

اما امروزه سالها است که با مدیریت بازیافت نخاله های ساختمانی توانستند در این زمینه تولید ثروت بکنند، همچنین این کار مورد توجه کارشناسان صنعت و ساختمان قرار گرفته است.

به عبارت دیگر می توان گفت که با بازیافت نخاله های ساختمانی می‌توان کسب درآمد کرد اما باید با یک آدم کاربلد و دستگاههای مخصوص بازیافت نخاله های ساختمانی انجام داد.

شرکت مصالح بار ارائه دهنده بهترین خدمات حمل نخاله می باشد. شما می توانید اقدام به دریافت قیمت حمل نخاله ساختمانی در صفحه هزینه حمل نخاله نمایید و یا اینکه با شماره تماس های زیر تماس بگیرید.

09391929462 – 09392781953

لازم به ذکر است که ما همچنین ارائه دهنده خدمات فروش مصالح ساختمانی و حمل مصالح ساختمانی در تمامی کشور نیز هستیم.

مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی

همانطور که با انواع نخاله‌های ساختمانی آشنا شده اید حال موضوع دریافت این ضایعات یاهمان نخاله های ساختمانی است که یکی از دغدغه های اساسی مدیران شهری و شهرداری می باشد، همچنین در این رابطه با به کارگیری دانش و فنون و همچنین ابزار و شیوه های مختلف که در فعالیت های مختلف به منظور بررسی و تصمیم گیری و برنامه ریزی اختصاص به منابع کنترل و مواد تولیدی همچنین ناخواسته در عملیات ساختمانی را مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی میگویند.

همچنین با تنظیم مجدد و فعالیت های ساخت و ساز با هدف توسعه زیست محیطی یعنی مصرف هوشمندانه منابع طبیعی و بهره وری در مصرف انرژی و همچنین محدود کردن آلاینده ها و توسعه اقتصادی به معنای بهره وری بالا با هزینه‌های کم و سود بالاتر، و توسعه اجتماعی به مفهوم افزایش اشتغال و همچنین بهبود سلامت در جامعه با افزایش بهره وری فرایند ساخت از جمله از اهداف مدیریت پسماندها یا نخاله های ساختمانی به حساب می آید.

همچنین برخی دیگر از مدیران برای جلوگیری از آلودگی های محیط که شامل خاک آب و سنگ می شوند را با بازیافت مصالح قابل مصرف هدایت سازد و مواد زائد را به محل های دفن و زیباسازی محیط را به عنوان اهداف بازیافت پسماند نخاله های ساختمانی می دانند.

حال برای مدیریت این پسماندها از چند روش استفاده می شود که ما قصد داریم برای شما سه روش آن را توضیح  دهیم که این روش بدون آسیب محیط زیست موجب سه اتفاق خوب در طبیعت می شود.

اول پسماند و نخاله های ساختمانی به خوبی مدیریت می شوند و همچنین روش دوم می‌توان از نخاله ها مجدد استفاده کرد و دلیل سوم این است که با حفظ منابع اولیه با مصالح ساختمانی اشتغال زایی و رونق بسیاری همراه دارد.

دلایل بازیافت نخاله های ساختمانی

به دلیل حجم بالای نخاله‌ها برای دفن آنها در زمین از افزایش زیاده هزینه ها بر اساس اندازه و حجم نخاله ها و همچنین اشغال بیش از حد فضا دشواری موتور کردن آنها و آماده نبودن آنها برای اشتعال و استفاده برای تولید انرژی یکی از مهمترین دلایلی است که مسئولین صنعت ساختمان از گزینه‌های اقتصادی در زمینه های ضایعات ساختمانی رونق داده است.

با این اوصاف در مجموع می‌توان به مهمترین عوامل توجیه اقتصادی و بازیافت نخاله های ساختمانی شامل هزینه های زیاد مصالح اولیه و همچنین هزینه حمل نخاله از محل های تولید به مکان های دفع و همچنین هزینه های دیگر است که تنها دلایل بازیافت نخاله های ساختمانی می باشد.

طبقه بندی انواع نخاله های ساختمانی

همان طور که متوجه شده‌اید نخاله های ساختمانی انواع مختلفی دارند و هر کدام بر اساس ترکیب و ساخت آن ها طبقه بندی شده اند که در ادامه با دسته بندی های هر یک از آنها آشنا خواهید شد

دسته اول شامل اند از : شیشه، فلزات آهنی، بتن، فلزات، فلزات غیر آهنی، مواد قیری، آجر و کاشی، ضایعات کچ و‌…

دسته دوم شامل اند از : عایق، میخ، میلگرد، کنده درختان، سیم برق به عنوان ضایعات های مصالح ساختمانی و قلوه سنگها، این نخاله ها ممکن است سرب باشند و برای آزبست و سایر موارد و طبیعت ممکن است خطرناک باشند.

دسته سوم شامل اند از : بتن، چوب و آجر، که جزو بهترین پسماند هایی هستند که کل مقدار آن ها برابر با ۱۰ الی ۱۵ درصد کل مصالح ساختمانی است.

دسته چهارم شامل اند از : شیشه، گچ، بتن، خاک، سیمان، سرامیک، قیر گونی و چوب و… هستند.

دسته پنجم شامل اند از : سنگ های ساختمانی، بتن، قطعات گچی، پلاستیک و فلزات، چوب و… میباشند.

دسته ششم: جزو نخاله های مفهومی هستند که خاصیت فراگیر دارند که شامل: سنگ، آجر، گچ، بلوک، شیشه، فولاد، مصالح های حاصل از لوله کشی و برق کشی، پوشش ایزوگام و… را شامل می‌شوند.

این مواد ها در محیط زیست و حوادث طبیعی مانند : طوفان، سیل، زلزله و… تولید می شود و یا با عملیات های ساخت و ساز یا تخریب به وجود می آیند.

جمع آوری نخاله های ساختمانی

اکثراً افرادی هستند که برای جمع آوری نخاله های ساختمانی فعالیت می کند که بعضی از آنها از سوی شهرداری و بعضی دیگر ر به صورت فردی فعالیت می کنند که هر کدام نام ماشین های خاص خود را دارند برای مثال  برای جمع آوری نخاله های ساختمانی می با حجم بالا از کامیون ها و تریلی ها استفاده می کنند و برای جمع آوری نخاله های ساختمانی با حجم کم از نیسان ها استفاده می کنند و به مراکز بازیافت نخاله ها را منتقل می کنند.

امیدوارم که با بازیافت نخاله ساختمانی و دیگر مباحث آن آشنا شده باشید و اطلاعات کافی به دست آورده باشید.

مرسی از شما دوستان که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید شما می توانید برای دیدن آموزش های بیشتر و مقاله های بیشتر به قسمت مقالات مراجعه کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه
ارتباط سریع

برای ارتباط با این شرکت لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.

دسته بندی ها
تماس با ما

شما می توانید برای استعلام قیمت باربری با شماره تماس های زیر ارتباط برقرار نمایید.

09391929462

09391929462 ☎